Vi forsøger på at skabe trygge rammer, så eleverne går herfra med mere i rygsækken, end de kom med.
Typisk gør vi det, at vi gennemgår teorien til det relevante emne, og herefter finder vi på forskellige praktiske måder at løse teorien på. Det kan være ved praktiske opgaver på værkstedet, det kan være ”fri leg” i forhold til at løse en opgave, ved brug af PowerPoint, billedserier eller videofilm produceret af eleverne selv.
Vi gør meget ud af at alle skal være med til at skabe et godt socialt miljø. Det bliver nemlig kun så godt, som vi selv gør det til – og det gælder både lærere og elever.
Vi laver særlige tiltag for at ryste de nye elever sammen. Vi lærer at være sammen, at her er trygt at være, at vi er kommet her for at lære – både fagligt og socialt.
Udover at vejlede til læsecomputer er en stor del af vores teori henlagt til PC, hvor der bliver læst højt.
Mht. særlige udfordringer tager vi en samtale med den enkelte elev og finder en løsning på netop deres udfordring.
Kontaktlæren og vi hjælper med stort og småt – alt fra buskort til hvordan man navigerer i verden omkring os.